„Optymistyczne przedszkole”

 logo optymistyczne

Realizacja programu „Optymistyczne przedszkole” daje okazję do wykorzystania twórczego, kreatywnego podejścia nauczycieli do pracy z dziećmi. Mają oni okazję wykorzystać swoje umiejętności, zdolności pasje, w swoich działaniach dydaktyczno–wychowawczych.

   Naszym wspólnym celem jest wszechstronny rozwój naszych podopiecznych. Realizacja podstawy programowej poprzez pryzmat inteligencji wielorakich pozwala zauważyć u każdego dziecka mocne strony, talenty, zainteresowania. Program motywuje do współdziałania nauczycieli z pozostałymi pracownikami placówki oraz z rodzicami. Budowanie przyjaznej atmosfery wzajemnego zrozumienia pozwala na efektywną pracę, wypracowywanie wspólnych standardów wychowawczych. Zaufanie rodziców względem przedszkola przyczynia się do szczerej wymiany informacji, dzięki której rodzice mogą odpowiednio stymulować rozwój dziecka, a przedszkole w pełni zaspakaja oczekiwania rodziców.

   Dobra atmosfera panująca w przedszkolu sprzyja klimatowi pracy, która staje się pasją dla twórczych działań edukacyjnych nauczycieli. Działamy w myśl zasady „Optymiści po prostu nie dopuszczają do siebie czarnych myśli. Oni je kolorują. Czym? Magiczną kredką którą jest: uśmiech”. Staramy się na co dzień używać magicznej kredki i tą umiejętność przekazywać naszym wychowankom. Dzięki temu osiągają sukcesy na kolejnych etapach edukacyjnych, a potem w życiu dorosłym.

Program „Op­ty­mi­stycz­ne Przedsz­ko­le” au­tor­stwa Ire­ny Dzierz­gow­skiej i Mi­re­li Naw­rot jest ma­te­ria­łem opar­tym na psy­cho­logicz­nych, pe­da­go­gicz­nych i fi­lo­zo­ficz­nych pod­sta­wach pra­cy z dziec­kiem przed­szkol­nym. Adre­so­wa­ny jest przede wszyst­kim do dzie­ci przed­szkol­nych. Z uwa­gi jed­nak na to, iż przed­szko­le współ­cze­sne jest in­sty­tu­cja trój­pod­mio­to­wą, któ­rą two­rzą dzie­ci, ich ro­dzi­ce oraz per­so­nel przed­szko­la spek­trum od­bior­ców jest zde­cy­do­wa­nie szer­sze.

Pa­kiet w swo­ich za­ło­że­niach uwzględ­nia naj­now­sze stan­dar­dy unij­ne i jest po­dej­ściem in­no­wa­cyj­nym. W wy­ni­ku je­go re­ali­za­cji two­rzy­my każ­de­mu dziec­ku opty­mal­ne wa­run­ki roz­wo­jo­we i przy­ja­zne śro­do­wi­sko wspo­ma­ga­ją­ce roz­wój dziec­ka i wspie­ra­ją­ce je w dro­dze do suk­ce­su w mia­rę je­go moż­li­wo­ści.

Wiek przed­szkol­ny to nie­zwy­kle istot­ny okres w roz­wo­ju dziec­ka. Je­go prze­bieg ma de­cy­du­ją­ce zna­cze­nie dla ko­lej­nych lat ży­cia. Na tym eta­pie dziec­ko jest szcze­gól­nie po­dat­ne na bodź­ce i wpły­wy oto­cze­nia. Au­tor­ki pa­kie­tu „ Op­ty­mi­stycz­ne Przedsz­ko­le” wie­le uwa­gi i miej­sca po­świę­ca­ją czyn­ni­kom de­ter­mi­nu­ją­cym in­ten­syw­ny w tym cza­sie roz­wój fi­zycz­ny, psy­chicz­ny, spo­łecz­ny i emo­cjo­nal­ny. Wy­raź­nie ak­cen­tu­ją ko­niecz­ność dia­gno­zo­wa­nia po­trzeb i ocze­ki­wań dziec­ka oraz pro­jek­to­wa­nia twór­czych oka­zji edu­ka­cyj­nych po­zwa­la­ją­cych dziec­ku prze­ży­wać, przy­swa­jać, od­kry­wać i dzia­łać. Ta­kie moż­li­wo­ści ma­ja rów­nież re­ali­zu­ją­ce ma­te­ria­ły edu­ka­cyj­ne na­uczy­ciel­ki i wspie­ra­ją­cy to przed­się­wzię­cie ro­dzi­ce.

Ire­na Dzierz­gow­ska i Mi­re­la Naw­rot two­rzą szan­se na­uczy­cie­lo­wi, wspo­ma­ga­ją­ce­mu roz­wój dziec­ka, wy­ko­rzy­stać bo­ga­tą ga­mę twór­czych sy­tu­acji oraz al­ter­na­tyw­nych me­tod wspie­ra­nia dziec­ka w dro­dze do suk­ce­su. Po­przez włą­cze­nie do ści­słej współpra­cy ro­dzi­ców „bu­du­ją” ujed­no­li­co­ny sys­tem od­dzia­ły­wań wy­cho­waw­czych po­zwa­la­ją­cy wzmac­niać po­czu­cie war­to­ści dziec­ka, wpły­wać na po­czu­cie je­go spraw­stwa, uczyć roz­po­zna­wa­nia i kon­tro­lo­wa­nia je­go emo­cji. Są to nie­zmier­nie waż­ne ob­sza­ry wa­run­ku­ją­ce suk­ce­sy szkol­ne dziec­ka i od­po­wie­dzial­ne za wspie­ra­nie pro­ce­su so­cja­li­za­cji, per­so­na­li­za­cji dziec­ka przedszkol­nego.

  • Celem programu jest dostrzeganie i wzmacnianie sukcesu każdego dziecka, rozwijanie jego zainteresowań, uzdolnień oraz zachęcanie do bycia aktywnym, pogodnym i zaradnym
  • Program uczy zaradności, optymizmu i samodzielności.
  • Dzięki niemu dziecko będzie lepiej przygotowane do radzenia sobie z problemami na każdym etapie życia.
  • Optymistyczne przedszkole ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy, składa się z siedmiu modułów.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU

  • Tworzenie okazji do budowania konstruktywnych więzi
  • Rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów
  • Swobodne wyrażanie próśb i oczekiwań przez dziecko
  • Rozwijanie w dziecku optymizmu i poczucia własnej wartości
  • Uczenie jak radzić sobie w różnych sytuacjach
  • Rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci
  • Uczenie życzliwości, empatii, pomagania innym, przyjaźni


PROGRAM ZAWIERA MODUŁY W POSZCZEGÓLNYCH KOLORACH:

  • KOLOR CZERWONY – WYCHOWANIE
  • KOLOR POMARAŃCZOWY - INTELIGENCJE WIELORAKIE
  • KOLOR ŻÓŁTY - SUKCES KAŻDEGO DZIECKA
  • KOLOR ZIELONY - POZIOM UMIEJĘTNOŚCI
  • KOLOR NIEBIESKI - OPTYMISTYCZNI RODZICE
  • KOLOR GRANATOWY – OPTYMISTYCZNY PERSONEL
  • KOLOR FIOLETOWY - PROMOCJA

PROGRAM ROZWOJU INTELIGENCJI WIELORAKICH
Koncepcja Inteligencji Wielorakich stworzona została przez Profesora Uniwersytetu Harvarda, Howarda Gardnera. Według jego koncepcji człowiek posiada osiem inteligencji. Inteligencje wielorakie określają predyspozycje, umiejętności i talenty dziecka. Odkrycie dominującej u dziecka inteligencji pozwala szybciej zdefiniować możliwości i zdolności dziecka. Każda z inteligencji odpowiada innej sferze rozwojowej człowieka .

Joomla 1.6 Templates designed by Joomla Hosting Reviews